• Menu
  • Menu

بهشت بی رونق!

بهار كه نزديك مي شود، هيجان عجيبي به سراغم مي آيد. شوق رسيدن بهار، به اندازه شوق ديدار يك عزيز، برايم ارزشمند است؛ و اما در اين شوق، انتظار ارديبهشت انتظاري بزرگ تر و شوقي وصف ناپذيرتر است.
ظرف جسمم، در اين ماه بسيار براي مظروفش – روحم – كوچك مي شود و اين مظروف بيقرار، مرا به سان عاشقان مدهوش به هيجاني مبهم مي كشاند و شوق ديدار ناشناخته و ناشناسي را در سر مي پروراند كه شايد يكي از اين روزها در همهمه شهري شلوغ و يا در آرامش خلوتي عميق، پرده پوشي را كنار بگذارد و خيال خام مرا به لذتي دست يافتني بدل كند!
ارديبهشت را باور دارم به اندازه عميق ترين باورهايم، به اندازه همه لحظاتي كه در آنها عاشق بوده ام؛ و به اندازه حجم تنهايي كه در آن روزگار گذرانده ام.
افسوس اما! كه روزهاي بهشتي اين سال سي و پنجم عمر، بي آنكه نگاه عاشقي دل را بلرزاند، مي گذرد و قَلَيان احساسِ هميشه لبريز، نه مي جوشد و نه مي جوشاند!
ارديبهشتِ اين روزهاي من، بهشت بي رونقي را مي ماند كه رود و درخت و سيب را دارد، اما حسرت وسوسه حوا را می توان در جای جای این سبزی بی پایان یافت…
.
پی نوشت:
– بیست و نهمین روز از ماه دوست داشتنی من، شادی غم انگیزی دارد. اگر برای داشتن طول عمری 70 ساله خوش بین باشم، امسال بر قله روزهای زندگی ایستاده ام!
– روز تولد من، با روز تولد مصطفی کمال آتاتورک (اولین رییس جمهور ترکیه)، محمد مصدق (نخست وزیر ایران)، نیلام سانجیوا ردی (رییس جمهور هند)، مالکوم ایکس (فعال آمریکایی آفریقایی)، هنری لاسلس (پسر بزرگ ملکه انگلیس) و چند نوازنده و بازیگر و عکاس و… یکی است!
– این تجربه اولین سالروز تولد من است که تبریک پدر را برای تولد ندارم. وقتی که من به دنیا آمدم، پدرم  هم سن امروز من بود. روح بزرگت شاد پدر؛ چقدر گرمی دستانت را کم دارم این روزها…
– این تصویر جلد مجله تایم در ماه May سال 1978 است. درست در روزهایی که من چشم به جهان گشودم!
.
– فارغ از همه اتفاقاتی که از ابتدای تاریخ تا کنون در نوزدهم ماه May افتاده است، یک اتفاق بزرگ قرار است 148 سال بعد در این روز بیافتد! در نوزدهم May سال 2161 میلادی مصادف با سال 1540 شمسی، اتفاقی نادر در منظومه شمسی رخ خواهد داد و آن این است که 8 سیاره از 9 سیاره این منظومه، در یک سوی خورشید قرار خواهد گرفت و تنها یک سیاره در سوی دیگر! کسی چه میداند؛ شاید تعادل منظومه شمسی در این روز به هم خورد!

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات