• Menu

مسیر طولانیییییییییی!

پنجشنبه شب (دیشب) که به قصد سفر به مانیل (فیلیپین) به سمت فرودگاه امام حرکت کردم، تصور نمی کردم که با چه داستان عجیب و غریبی مواجه شوم! ماجرا از این قرار بود که پرواز تهران-دوحه با حدود یک ساعت و اندی تاخیر تهران را به مقصد دوحه ترک کرد و ما زمانی که به دوحه رسیدیم، پرواز دوحه-مانیل را از دست داده بودیم. وقتی متوجه شدیم که پرواز بعدی به سمت مانیل 24 ساعت بعد خواهد بود، سنگینی عمق فاجعه را بر دوشهایمان (من و دو همسفرم) حس کردیم. اما آنچه که باعث شد تا این مطلب را بنویسم، رفتاری بود که هواپیمایی قطری در برخورد با این وضعیت از خود بروز داد.

Qatar-Airways-logoلوگوی Qatar Airways

عذرخواهی/ راهنمایی: ما به کانتر پرواز مانیل مراجعه کردیم. مسئول کانتر عذرخواهی کرد و گفت که امکان سوار شدن ما به پرواز وجود ندارد. او ما را به میز ترانسفر راهنمایی کرد.

احترام/ تلاش برای حل موضوع: یکی از مسئولان ترانسفر دسک که پاسخ ما را داد، ضمن عذرخواهی توضیح داد که تلاش خواهد کرد از طریق یک مسیر جدید، امکان سفر هرچه سریعتر ما را به مانیل فراهم کند. برای این منظور به ما کارت ورود به لانج اکونومی قطری را داد تا در این مدت، استراحت کنیم و گلویی تازه کنیم.

پذیرایی و امکان استراحت: الان حدود دو ساعت است که ما در لانج قطری نشسته ایم و از اینترنت استفاده کرده ایم و کمی هم رفع گرسنگی و تشنگی کرده ایم. در این مدت، پرسنل میز ترانسفر پرواز جایگزینی را برای ما پیدا کرده که بر اساس آن از دو حه به هنگ کنگ خواهیم رفت و از هنگ کنگ با پروازی دیگر عازم مانیل خواهیم شد. رفتار پرسنل قطری انصافا محترمانه و دلسوزانه است.

securedownload (3)نمایی از فضای لانج اکونومی قطری

securedownload (2)نمایی از فضای لانج اکونومی قطری

securedownload (1)نمایی از فضای لانج اکونومی قطری

من برای سفر از تهران به لگازپی (شهری در فیلیپین) ناچار به استفاده از 4 پرواز و گذراندن 36 ساعت زمان در پرواز و فرودگاه ها شده ام که این هم از لحاظ تعداد پرواز کانکشن و هم از نظر مدت زمان، رکرددار تمام سفرهای من است. این وضعیت پروازها و توقف های بین آنهاست:

حرکت از خانه تا زمان پرواز: 3 ساعت

توقف در مانیل: 9 ساعت

پرواز مانیل- لگازپی: 1 ساعت

ترانسفر فرودگاه تا هتل: 1 ساعت

من حوالی ساعت 20 روز پنجشنبه به وقت محلی (تهران) از خانه حرکت کرده ام و طبق برنامه ساعت 11:30 صبح شنبه به وقت محلی به مقصد خواهم رسید! البته اگر داستان جدیدی رقم نخورد و همه چیز طبق برنامه پیش برود…