• Menu
  • Menu

میهمان ترک

١. خرداد ماه كه تركيه بودم، سفرم طولاني و با هزينه هاي شخصي بود. تصميم گرفتم در هاستل اقامت كنم. ازقضا هاستل بسيار خوبي بود و فضاي بسيار دوست داشتني داشت.

٢. همزماني سفر من با شلوغي هاي تركيه يك نتيجه جالب داشت؛ ارتباط و صميميت بين مهمانهاي هاستل و حتي صاحب هاستل بيشتر شده بود و همه از حال هم خبر ميگرفتن و حواسشون به هم بود.

٣. گزارش هاي تصويري من از شلوغي ها باعث شده بود كه صاحب هاستل (پسر جواني بنام اونر) و چند نفر از رسپشن هاي هاستل، گزارش هاي من رو توي صفحات فيسبوكشون share كنن و بده بستون روابط من با دوستان تركيه اي بيشتر بشه.

٤. تير ماه ٢ تا سفر يك روزه (صبح تا شب) به استانبول داشتم. در هر دو سفر صبح خيلي زود رسيدم استانبول و تا همه جا باز بشه، رفتم توي لابي هاستل نشستم و از اينترنت استفاده كردم و البته ديداري با اونر تازه كردم. در سفر دوم اونر در مورد يك دوستش با من صحبت كرد كه ميخواد با دوچرخه بياد ايران و نياز به فضاهاي اقامتي در شهرهاي مختلف داره. قول دادم كه هر كمكي بتونم انجام بدم.

٥. هفته پيش “اوغوز” دوچرخه سوار تركيه اي با من ارتباط گرفت و گفت كه در تهران هست و نياز به همفكري داره براي تعيين ادامه مسير سفرش در تهران.

٦. پنجشنبه اوغوز رو ديدم. يك جوان لاغر با شكل و شمايلي شبيه به افغاني ها (عمدا و بدلیل امنیتی برای گذشتن از منطقه اطراف افغانستان خودش رو به این شکل درآورده)! وقتي از او پرسيدم كه كجا را براي گپ زدن ترجيح ميده، فهميدم دوست داره غروب تهران رو ببينه. آرش نورآقايي هم ابتداي اين ديدار همراهمون بود و پيشنهاد داد بريم پارك كوهسار. انصافا پيشنهاد خوبي بود و تهران رو از زاويه اي جديد ديدم كه حتا براي من هم تازگي داشت.

IMG_3920_1024x768عکسی که از اوغوز در پارک کوهسار گرفتم

.

IMG_3918_1024x768غروب و اوغوز!

.

IMG_1534_1024x768

همسفر اوغوز

.

پي نوشت:

اگر هر کدوم از دوستانی که علاقه مند میزبانی اوغوز در مسیر سفرش هستند (قم، کاشان، اردستان، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان، زاهدان و البته شهرهایی در بین مسیرهای ذکر شده) لطفا با من یا با خود اوغوز (09356748316) تماس بگیرند. اوغوز هم سفرش رو در قالب نوشته و عکس در وبلاگش ثبت می کنه؛ البته به ترکی!

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات