• Menu
  • Menu

پراگ، پس از پیروزی ایران

ساعت 19:30 روز پنجشنبه، ساعاتی پس از موفقیت ایران در گرفتن امتیاز میزبانی کنوانسیون در سال 2017، برای حضور در مراسم ضیافت شام همه اعضای گروه به سالن کنفرانس هتل آمباسادور رفتیم. سالن مملو از جمعیت بود. تقریبا اکثر افراد از پیروزی ایران در رقابت میزبانی آگاه شده بودند. جالب بود که خوشحالی این پیروزی، فقط به گروه ایرانی محدود نمی‌شد. تقریبا این خوشحالی را می‌شد در چهره نمایندگان بسیاری از کشورها دید. سفر به ایران به یک آرزوی برآورده شده تبدیل شده بود و این هیجان را می‌شد در چهره آنها دید.

IMG_0643تصویری از گروه ایران که با ده‌ها دوربین توسط نمایندگان کشورهای مختلف ثبت شد

لحظه‌ای که همه اعضای گروه در سالن کنار هم ایستاده بودیم و با هم صحبت می‌کردیم که چه افرادی به عنوان نمایندگان ایران بر سر میز جلوی سالن بنشینند، اتفاق جالبی افتاد. یکی دو نفر از نمایندگان کشورها جلو آمدند تا از گروه ما یا با اعضای تیم ما عکس یادگاری بگیرند. پشت سر آنها چند نماینده دیگر آمدند و بعد از آنها چند نماینده دیگر و باز هم نمایندگانی دیگر…! شاید نزدیک به ده دقیقه گروه ما ایستاده بودند و افراد از کشورهای مختلف می‌آمدند و عکس می‌گرفتند.

در شرایطی که گروه ایرانی سوژه عکس گرفتن نمایندگان کشورها بود، یک لحظه موبایلم را بالا آوردم تا از این لحظه و ازدحام افراد برای عکس گرفتن از گروه، عکس بگیرم. البته صدای اعتراض همه باعث شد تا نتوانم عکس کاملی بگیرم و ناچار شدم دوربین را پایین بیاورم

IMG_0638بخشی از نمایندگان در حال عکاسی از گروه ایران

.
IMG_0651بازار عکس یادگاری گرفتن کلا داغ بود

در بخشی از مراسم، از راهنمایان از همه کشورهای دنیا خواسته شد تا دست در دست هم بگذارند و با هم شعری را بخوانند. این همراهی و هم‌خوانی یکی از زیباترین لحطاتی بود که در طول مراسم رقم خورد.

IMG_0660توضیح بالا

.
IMG_0661توضیح بالا

.IMG_0665توضیح بالا

.IMG_0669در این میان “استانیسلاو” که نماینده کشور میزبان (چک) بود هم مورد تشویق قرار گرفت

.IMG_0671همان توضیح

.IMG_0672حاضرین طبقه بالا

.

روز پایانی

صبح روز جمعه، مراسم پایانی کنوانسیون برگزار شد تا هم نتایجی که در این چند روز حاصل شد به همه گزارش شود و هم اینکه ناگفته‌ها گفته شود و از افراد تقدیر شود و گواهینامه‌ها تحویل شود.

IMG_0691نمایندگان ایران دو ردیف مانده به آخر نشسته‌اند

.IMG_0693اعضای هیئت مدیره جدید برای دوره بعدی اعلام شدند

در ادامه، نمایندگان بعضی از کشورها صحبت‌هایی کردند و از برنامه‌های خودشان گفتند. برخی هم از کشور میزبان تقدیر کردند و هدایایی دادند. ما یکی از اقداماتی که در روزهای قبل از رای گیری انجام داده بودیم، برگزاری یک مسابقه بود. سئوال‌هایی را طرح کردیم و در چند نقطه از محل برگزاری نصب کردیم و از افراد خواستیم تا جواب‌های خودشان را در داخل صندوقی که در محل میز ایران قرار داشت، بیاندازند. طبق هماهنگی انجام شده، قرار شد که قرعه‌کشی برندگان در همین مراسم روز پایانی انجام شود. به همین منظور فرصتی در اختیار نمایندگان ایران قرار گرفت تا هم به عنوان میزبان دوره بعد، توضیحات مورد نظرشان را به حاضرین بدهند و هم قرعه‌کشی برندگان را انجام دهند.

IMG_0696حضور نمایندگان ایران و صحبت‌ با نمایندگان کشورها

.IMG_0700آرش نورآقایی، محسن حاجی سعید و مسیح شریف صحبت کردند

.IMG_0703مسیح در صحبت‌هایش به فیلمی اشاره کرد که راهنمایان گردشگری ایران دو روز قبل در ایران ضبط کردند و برای ما ارسال کردند. او همه را به دیدن این فیلم دعوت کرد. در فیلم مورد نظر راهنمایان گردشگری ایران با دکر نام همه کشورهای حاضر در کنوانسیون، از آنها برای آمدن به ایران دعوت می‌کنند. این ویدیو در صفحه fb.com/Come2Iran قابل مشاهده است.

.IMG_0709نوبت به قرعه‌رسید که با حضور فلیسیتاس و استانیسلاو انجام شد

.IMG_0712و برندگان خوش شانسی که یک ظرف صنایع دستی و 50 درصد تخفیف تورهای کنوانسیون را برنده شدند

.IMG_0715آرش هدایای برندگان را تقدیم کرد

رویکرد هوشمندانه‌ای که اعضای تیم ایران در پیش گرفتند، باعث شد تا حاضرین در سالن برای ثانیه‌هایی طولانی ایران را تشویق کنند. رویکرد مورد نطر این بود که در انتهای صحبت‌ها مسیح اعلام کرد که: “ما برای حضور در این رقابت ماه‌های طولانی سخت کار کردیم و خود را برای این رقابت آماده کردیم. ما می‌دانیم که رقبای ما دانمارک و سنگاپور هم یقینا تلاش زیادی کرده اند. برای قدر نهادن به این تلاش‌ها، ایران هزینه ثبت نام یک نفر از هر یک از این کشورها را دریافت نخواهد کرد”. این کار واقعا مورد استقبال همه حاضرین قرار گرفت.

.

سفر به مادرید

کنوانسیون تمام شد و دوباره وقت سفر فرا رسید. درست دقایقی بعد از مراسم پایانی، چمدان‌های همه اعضای گروه بسته شد و یک تلاش شبانه‌روزی به پایان رسید. در این چند روز بسیار به هم عادت کرده بودیم. جمعی که علیرغم بعضی مشکلات و کاستی‌ها، بسیار همدل توانستند کاری بزرگ را انجام دهند.

IMG_0718عمر سفر کوتاه است…

.

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات