• Menu
  • Menu

نمایشگاه گردشگری بارسلونا

بارسلونا امسال نیز به روال 30 سال گذشته میزبان نمایشگاه گردشگری آی.بی.تی.ام (IBTM) است. نمایشگاه بارسلونا مهمترین رویداد گردشگری در زمینه تجارت و رویدادها در عرصه بین‌المللی بوده که در امسال از 27 تا 29 نوامبر (6 تا 8 آذر ماه) در حال برگزاری است. از این رو، همه کشورهای جهان که علاقه‌‌‌مند به داشتن سهمی از گردشگری تجاری هستند، در این رویداد حضوری فعال دارند. برگزار کننده این رویداد شرکت نمایشگاهی Reed انگلستان است که رویدادهای نمایشگاهی گردشگری لندن، دبی و برزیل را نیز برگزار می‌کند.

اگر با دیدن تیتر این مطلب، از ذهن‌تان این سئوال گذشته که آیا ایران نیز در این رویداد حضور دارد، جواب بدون تردید خیر است. نوسانات ارز و نداشتن برنامه گردشگری کلان، باعث شده که ایران حتا در بخش گردشگری تفریحی نیز حضور موثری نداشته باشد؛ چه برسد به نمایشگاهی که به صورت تخصصی بر موضوع میزبانی رویدادها و کنفرانس‌ها و سفرهای تجاری تمرکز دارد. تنها نمایندگان ایران (بر اساس مشاهدات) در این نمایشگاه شامل من (بلاگر سفر) و صوفیا پیرایش از فعالان گردشگری قبرس است که اصالتا ایرانی است.

حضور کشورهای اروپایی در این نمایشگاه به وضوح پررنگ‌تر از سایر مناطق و قاره‌ها است. تقریبا تمامی بازیگران اصلی گردشگری اروپا حضوری پررنگ در این رویداد دارند و حضور آنها صرفا متمرکز بر جنبه تجاری گردشگری است. این مسئله تا به حدی نمایان است که در بعضی از غرفه‌ها مدیران گردشگری تفریحی حتا بعنوان بازدید کننده نیز در نمایشگاه حاضر نشده‌اند. این در حالی است که ما اصولا (بر اساس آخرین اطلاعات نگارنده) سمتی در تشکیلات عریض و طویل گردشگری‌مان بعنوان مدیر گردشگری تجاری و رویدادها نداریم.

حضور دبی و ابوظبی، قطر از میان کشورهای عربی و حضور ترکیه و قزاقستان از میان کشورهای منطقه ما کاملا واضح و برجسته است. از بین کشورهای آسیای شرقی نیز حضور کره جنوبی، ژاپن، مالزی، تایلند و سنگاپور پررنگ‌تر از سایرین است.

به طور کلی این نمایشگاه را می‌توان گام دوم برای حضور در رویدادهای بین‌المللی دانست. یعنی اینجا نمایشگاهی برای حضور کشورهایی دانست که قدم اول خود را برای توسعه و معرفی خود به درستی برداشته‌اند و در حال تحکیم جایگاه خود از طریق انواع دیگر گردشگری بجز گردشگری تفریحی است.

توجه ویژه به موضوع غذا و نوشیدنی وجه مهم این نمایشگاه است، چرا که فرهنگ غذایی کشورها می‌تواند عنصر مهمی برای جذب گردشگران تجاری و رویدادها به یک منطقه باشد.

شما را به دیدن تصآویری بیشتر از این رویداد دعوت می‌کنم.

غرفه شهر مونیخ

غرفه کشور تایلند

غرفه کشور قطر

غرفه کشور قزاقستان

تنها جایی که اسم ایران بجز روی بج سینه من رویت شد!

اینجا هم که بج سینه من خیلی دور است و دیده نمی‌شود!

قهوه ترکی در غرفه ترکیه

از غرفه های خوشمزه نمایشگاه

غرفه جمهوری دومینیکن

این دو تبلیغ نمایشگاه را می‌کردند

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات