• Menu
  • Menu

سفرنامه ویدیویی تایلند

Thailand Travel Video

تایلند را می توان کشوری کشف نشده دانست! حداقل برای ایرانی‌ها، تایلند ناشناخته است. ناشناخته از این بابت که تصویری که از این کشور در ایران وجود دارد، با واقعیت موجود تایلند همخوان نیست. شاید عجیب باشد اما بانکوک بنا به اعلام رسمی وزارت گردشگری تایلند، چند روز قبل طبق آمارها از لحاظ تعداد بازدید کننده در سال، شهر پاریس را پشت سر گذاشت و اکنون پس از لندن پر بازدیدترین شهر دنیا است. سایر مقاصد موجود در تایلند نظیر پوکت و سامویی هم ویژگی‌های منحصر بفردی دارند و می‌توان آنها را جزو سواحل زیبا (و صد البته ارزان) دنیا محسوب کرد.

این سفرنامه ویدیویی قصد ندارد تا همه تایلند را به تصویر بکشد؛ اما شامل ویدیوهایی از چند تجربه متفاوت و خاص در تایلند است که توضیحات آن را در ادامه مطلب پس از ویدیو داده‌ام.


شروع ویدیو با رستوران است. اگر بخواهیم یکی از مهمترین مواردی که تایلند را در دنیا به آن می‌شناسند، نام ببریم بدون شک غذای تایلندی است. این باعث شده است تا ارائه دهندگان غذا یعنی رستوران‌ها (چه لوکس و چه معمولی و حتا دوره‌گرد) نقش مهمی پیدا کنند. تصاویر ابتدای ویدیو از اجرای موسیقی زنده در یکی از رستوران‌های دریایی کنار رود مهم بانکوک است که انصافا صدای خواننده آن محشر بود.

در ادامه تصاویری از رقص دختران با لباسی خاص قرار دارد. این بخشی از فرآیند عبادت کردن بودایی‌ها است. فردی که عبادت خود را انجام داده، در جلوی این دختران می‌نشیند و آرزو می‌کند. ادامه تصاویر از عبادت مردم در معبد حکایت دارد. در بخش سوم ویدیو رقص سنتی تایلند را شاهد هستیم که در مقابل کروز اجرا می‌شود. این کروز و کروزهای مشابه، شب‌ها بر روی رود از میهمانان پذیرایی می‌کنند و مردم در آن به تفریح می‌پردازند. معمولا روی کروزها موسیقی زنده اجرا می‌شود. بخش پایانی ویدیو نیز به کایاک سواری در آبهای اطراف جزیره سامویی اختصاص دارد. فاصله نزدیک به آب و هیجان برعکس شدن قایق، تجربه‌ای بسیار لذت بخش را رقم می‌زند و حیف است که این تجربه را بعد از سفر به تایلند نداشته باشیم!

از تایلند گفتنی زیاد دارم که به تدریج درباره آن خواهم نوشت.

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات