• Menu
  • Menu

در کارلووی‌واری، در چک

فستیوال فیلم کارلووی‌واری

فستیوال فیلم کارلووی‌واری به هشتمین روز و تجربه حضور در این فستیوال برای من به چهارمین روز رسیده است. به لطف دوست خبرنگارم، برای بعضی از فیلم‌ها به روی فرش قرمز رفته‌ام و از بازیگران و عوامل فیلم‌ها عکس گرفته‌ام. چندین فیلم را در این چند روز دیده‌ام و تجربه گرانبهایی را به دست آورده‌ام. به گمانم حضورم در این فستیوال یک نشانه بود برای اینکه با رویکردی جدی‌تر موضوع فیلم و فیلمسازی را پیگیری کنم.

Festival (3)

همان‌گونه که پیشتر گفتم، امسال هیچ فیلمی از ایران در این فستیوال نیست، اما دو کارگردان ایرانی فیلم‌های نه چندان جدیدشان در بخش‌های جشنواره به نمایش درآمده یا درمی‌آید. فیلم نون و گلدون مخملباف و فیلم میزانسن با آرتور پن از امیر نادری در برنامه فیلم‌های این جشنواره قرار دارد.

نکاتی از جشنواره

– جشنواره، اتوبوس‌های رایگانی را برای انتقال میهمانان جشنواره به هتل‌هایشان تدارک دیده که این اتوبوس‌ها تا ساعت 4 بامداد سرویس می‌دهند.

– مدعوین و میهمانان اصلی جشنواره با ماشین‌های اختصاصی جشنواره که BMW هست جابجا می‌شوند.

– داستان فرش قرمز به این صورت است: اولین اکران فیلم‌های بخش مسابقه، برای ساعت 17 و 20 تنظیم شده است. یعنی هر روز، دو فیلم از بخش اصلی مسابقه به نمایش درمی‌آید. 15 دقیقه قبل از آغاز نمایش این فیلم‌ها، عوامل آن با ماشین‌های جشنواره به روی فرش قرمز می‌آیند و در بین استقبال مردم وارد سینما می‌شوند.

– استقبال از بعضی از فیلم‌ها بسیار بالاست. به ویژه فیلم‎هایی که در جشنواره‌هایی نظیر کن به نمایش درآمده‌اند و جایزه برده‌اند.

– کلیپ‌هایی کوتاه با محوریت تندیس جشنواره و با بازی چهره‌های سرشناس سینما که در سال‌های قبل برنده این جایزه بوده‌اند، ساخته شده است. دقیقا نمی‌دانم تعداد این کلیپ‌ها چند تا است، اما در طول تماشای 7 یا 8 فیلمی که من دیده‌ام، صرفا یک کلیپ تکراری دیده‌ام. به طور معمول در جشنواره‌های دیگر صرفا یک کلیپ ساخته می‌شود و در ابتدای همه فیلم‌ها به نمایش درمی‌آید. اما ابتکار این جشنواره بسیار جالب است (اگر ایده خودش باشد).

– مردم عادی آزادانه در بخش‌های مختلف ساختمان مرکزی جشنواره تردد می‌کنند و صرفا نمی‌توانند وارد سالن‌های سینما بشنود. از این بایت می‌توان این جشنواره را مردمی دانست.

– برهنگی در فیلم‌ها بسیار زیاد شده است. در چندین فیلم از فیلم‌هایی که دیدم، به طور عجیب و قابل توجهی بازیگرها، چه مرد و چه زن به صورت برهنه و عریان به تصویر کشیده شده‌اند. این ماجرا در پوسترهای چند فیلم نیز قابل رویت است.

به روایت تصویر

اینها بخشی از تصاویری است که ثبت کرده‌ام. برخی از آنها مربوط به توضیحاتی است که در سطور فوق دادم و برخی هم تصاویر کلی است.

City (2)کارلووی‌واری و زیبایی‌هایش

City (3)کارلووی‌واری و زیبایی‌هایش

City (4)کارلووی‌واری و زیبایی‌هایش

City (5)کارلووی‌واری و زیبایی‌هایش

City (1) کارلووی‌واری و زیبایی‌هایش

City (6)ساعتی خورشیدی بر روی زمین

Festival (2)فضای سبز مقابل هتل محل برگزاری فستیوال

Festival (1)سالن اصلی (سالن بزرگ) مخصوص نمایش فیلم‌های بخش مسابقه

Food (1)بازار داغ خوردنی‌ها

Food (2)بازار داغ خوردنی‌ها

Red Carpet (1)فرش قرمز

Red Carpet (2)لحظه ورود عوامل یکی از فیلم‌ها با ماشین جشنواره به روی فرش قرمز

Red Carpet (3)ورود عوامل یک فیلم به روز فرش قرمز

Red Carpet (5)بازیگران یکی از فیلم‌ها بر روی فرش قرمز

Red Carpet (6)عکس یادگاری عوامل یک فیلم بر روی فرش قرمز

Red Carpet (9)انتظار برای ورود عوامل یکی از فیلم‌ها به فضای فرش قرمز

Red Carpet (10)عوامل یکی از فیلم‌ها بر روی فرش قرمز

Red Carpet (8)بازیگران یکی از فیلم‌ها پس از ورود به بخش ویژه میهمانان

Posters (1)پوستر فیلم صفر (Zero) یکی از نمونه‌های تابو شکن برهنگی

Posters (3)پوستر فیلم جوانی (Youth) یکی دیگر از نمونه فیلم‌هایی که گفتم

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات