• Menu
  • Menu

چگونه چمدان ببندیم

سبُک سفر کردن، نعمتی است که خیلی‌ها از آن محرومند. اغلب مسافران (بویژه ایرانیان) ترجیح می‌دهند بجای آنکه یک چمدان کوچکتر بردارند و وقتشان را صرف چیدن صحیح این چمدان کنند، چمدانی بزرگتر برمی‌دارند و وسایلشان را بی‌نظم داخل آن می‌ریزند و با یک فشار اساسی درِ آن را می‌بندند. اما برای چمدان بستن پیشنهاد بهتری هم هست.

اگر اهل سفر کردن باشید، حتما می‌دانید که پروازهای ارزان قیمتی وجود دارد که بسیاری از خدمات نظیر پذیرایی یا حمل بار را حذف کرده‌اند و بجای آن قیمت بلیط را کاهش داده‌اند. در این پروازها اگر کسی بخواهد بار تحویل بدهد، باید هزینه جداگانه‌ای بپردازد. اما این امکان وجود دارد که مسافر یک بار دستی مناسب با سایز کابین بطور رایگان به همراه داشته باشد. این بار هم از لحاظ اندازه و هم از لحاظ وزن محدودیت‌هایی دارد که غالبا ابعاد مجاز به شکل زیر می‌باشد (استاندارد ایرلاین‌های مختلف متفاوت است):

عرض چمدان: حدود 40 سانتیمتر
طول چمدان (بلندی چمدان): حدود 50 سانتیمتر
قطر چمدان: حدود 30 سانتیمتر
وزن مجاز: بین 8 تا 10 کیلو

اینجاست که موضوع “چگونه چمدان ببندیم” (در صورت بهمراه نداشتن بار سنگین) به کمک مسافر می‌آید و او را از پرداخت هزینه اضافه بازمی‌دارد. این مقدمه را گفتم تا عکس‌هایی را به اشتراک بگذارم که روش صحیح بستن چمدان را نمایش داده است. اگر دوست دارید که با بار کوچک‌تر و سبک‌تر سفر کنید، کمی حوصله به خرج دهید و از این روش پیروی کنید. هرچند که روش پیشنهاد شده در تصاویر زیر مناسب بستن چمدان در سایزهای بزرگ نیز هست. چرا که بسیاری از ما ایرانیها در سفرهایمان خرید می‌کنیم و برای بستن چمدان و جا دادن لباس‌های خریداری شده در چمدان دچار مشکل می‌شویم. این تصاویر به خوبی به ما نشان می‌دهد چگونه چمدان ببندیم.

Luggage Packing 01ابتدا باید لباس‌های نازک‌تر و لباس‌های کم حجم را به صورت لول شده در بخش زیرین چمدان چید

Luggage Packing 02وقتی که لایه زیرین کاملا پر شد، شلوار و زیرشلواری‌ها را روی لایه پر شده به نحوی قرار می‌دهیم که نیمی از آنها بیرون از چمدان قرار بگیرد و نیمه دیگر روی لایه لباس‌های چیده شده را بپوشاند

Luggage Packing 03در این مرحله لباس‌های با حجم متوسط را باز هم به همان شیوه لول شده بر روی شلوارها قرار می‌دهیم

Luggage Packing 04اکنون نوبت لباس‌های بزرگ‌تر و حجیم‌تر است. لباس‌ها را باید به روش مناسب تا کرد و بر روی لایه قبلی قرار داد

Luggage Packing 05لبه شلوارها را به روی لباس‌های چیده شده برمی‌گردانیم. کار تقریبا تمام است

Luggage Packing 06حال نوبت وسایل خرده‌ریز است. وسیله‌های شخصی، شارژر، باطری، کمربند، جوراب و نظایر آن را در حد فاصل لبه چمدان تا لباس‌ها قرار می‌دهیم.

Luggage Packing 07از سبُک سفر کردن لذت ببرید

منبع تصاویر مطلب: https://www.fabartdiy.com
منبع تصویر اصلی مطلب: https://gizmodo.com

پی‌نوشت:

دو ویدیوی زیر را برای دوستان عزیزی به اشتراک می‌گذارم که موضوع بستن صحیح چمدان برایشان دغدغه جدی است. در ویدیوی اول به صورت توضیحی نحوه تا کردن، بستن، محافظت کردن و حمل صحیح لوازم مختلف (بویژه مخصوص بانوان) بیان شده و در ویدیوی دوم نیز مجموعه‌ای از انواع لباس‌ها و کفش و نظایر آن به سادگی در مدتی بسیار کوتاه در یک چمدانک قرار داده می‌شود که اگر همین لوازم درست چیده نشود، فضایی حداقل دو برابر را اشغال می‌کند.

ویدیوی آموزش نحوه صحیح تا کردن و بسته بندی کردن وسایل (یوتیوب)

ویدیوی آموزش نحوه صحیح چیدن وسایل و لوازم در یک بار دستی (یوتیوب)

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات