• Menu
  • Menu

نصف جهان در تمام جهان

وقتی که در روز ششم ماه فوریه در هواپیمایی ترکیش (ایرلاین اصلی کشور ترکیه) نشسته بودم، برای چندمین بار شعار جدید این ایرلاین یعنی Widen your World را دیدم که در قالب یک کمپین تبلیغاتی گسترده منتشر شده است.

widen-your-worldشعار جدید هواپیمایی ترکیش ایرلاین

.

زمانی که معنای شعار جدید این ایرلاین و کانسپت پشت آن را مرور میکردم و ویدیوی جذاب و جالب تبلیغاتی جدید آن را با حضور لیونل مسی نگاه می کردم، از ذهنم خیلی چیزها راجع به این ایرلاین گذشت و به نکات مختلفی فکر کردم:

– به اینکه چگونه ایرلاین ترکیه به گسترده ترین! شبکه پروازی دنیا تبدیل شده است؟

– به اینکه چگونه این خط پروازی توانسته است با ارایه قیمت های رقابتی بازار سفر در منطقه و حتی در دنیا را به خود اختصاص دهد؟

– به اینکه چگونه یک ایرلاین توانسته است رتبه گردشگری شهر مرکزی خود (استانبول) را در میان شهرهای پر گردشگر دنیا تک رقمی کند؟ (تاثیر ارتباطات هوایی بر گردشگری موضوعی است که ماه ها است توسط سازمان جهانی جهانگردی در حال پیگیری و مطالعه است و به نظرم این یک نمونه تمام و کمال از این موضوع است).

– به اینکه در همان لحظه که من در این هواپیما نشسته ام، چندین هزار نفر دیگر در همین شبکه پروازی در آسمان کشورهای مختلف دنیا در حال سفر هستند؟

– به اینکه چگونه یک ایرلاین همزمان در دو بُعد کمی و کیفی رشد میکند؟ از سویی به عنوان نهمین ایرلاین برتر دنیا در سال 2013 انتخاب میشود و از سویی دیگر گسترده ترین شبکه پروازی را مال خود میکند؟

– به اینکه چه تفکری در پشت تیم مدیریتی این ایرلاین وجود دارد که به موفقیت های فعلی بسنده نمیکند و برنامه ریزی میکند که تا پایان سال 2014 میلادی صاحب 267 هواپیما، 260 مقصد، 59.5 میلیون مسافر و 1300 پرواز روزانه در شبکه پروازی بین آفریقا، آسیا و اروپا شود؟

و ناگهان به این فکر کردم که چند نفر در همین لحظه ممکن است مجله داخل پروازی این شبکه گسترده یعنی Skylife را ورق بزنند؟ بعد هم از ذهنم گذشت که عجب رسانه خوبی است این مجله! یادم آمد که معمولا در هر شماره، این مجله اقدام به معرفی یک مقصد گردشگری معروف دنیا میکند. آرزو کردم که ای کاش از ذهن مدیران این مجله میگذشت که یکی از مقاصد ایران را در یکی از شماره های این مجله معرفی میکردند. کنجکاوانه مجله را از جیب پشت صندلی جلو برداشتم تا ببینم که در این شماره کدام مقصد گردشگری معرفی شده است؟ نتیجه عجیب بود! اصفهان مقصد این شماره بود! یعنی درست چند لحظه بعد از آنکه این فکر از ذهنم گذشت، دیدم که همان اتفاق مورد نظر افتاده است…

.

اصفهان جهانی!

مطلبی با عنوان “اصفهان نصف جهان” به عنوان مطلب معرفی مقصد گردشگری در آخرین شماره مجله “زندگی آسمانی” منتشر شده است که به نظر من این خود یکی دیگر اتفاقات بسیار بزرگ و مهمی است که در راستای سلسله اتفاقات مثبت بین المللی نسبت به گردشگری ایران در سال 2014 بوقوع پیوسته است. درست است که این ایرلاین با هدف فروش بیشتر خود در مسیر پروازی استانبول به اصفهان دست به انجام این کار زده است، اما نتیجه کار این میشود که هر کس از تاریخ اول فوریه تا 28 فوریه 2014 در هر نقطه از جهان سوار هواپیمای ترکیش شود، با ورق زدن مجله Skylife مقصدی از ایران را خواهد دید. نگاهی به آمار مسافران ترکیش در سال 2014 میگوید که چیزی نزدیک به 5 میلیون نفر در ماه فوریه از خدمات این هواپیمایی استفاده خواهند کرد و احتمالا صفحات این مجله را ورق خواهند زد! درست است که در یک نگاه کلان تر، شاید معرفی یک مقصد گردشگری از یک کشور در یک مجله داخل پروازی در یک ایرلاین، چندان اتفاق مهمی نباشد، اما وقتی به تحریم و سکوت و بایکوت کامل خبری همه رسانه های جهانی نسبت به گردشگری ایران در سالهای قبل فکر میکنم، به این نتیجه میرسم که این موضوع، لااقل برای ایران و بویژه اصفهان اتفاق مهمی است.

dunyanin-yarisi-isfahan-3تصاویر منتشر شده از اصفهان در مجله Skylife

.

dunyanin-yarisi-isfahan-1تصاویر منتشر شده از اصفهان در مجله Skylife

.

dunyanin-yarisi-isfahan-5تصاویر منتشر شده از اصفهان در مجله Skylife

.

dunyanin-yarisi-isfahan-6تصاویر منتشر شده از اصفهان در مجله Skylife

.

dunyanin-yarisi-isfahan-10تصاویر منتشر شده از اصفهان در مجله Skylife

.

dunyanin-yarisi-isfahan-9تصاویر منتشر شده از اصفهان در مجله Skylife

.

dunyanin-yarisi-isfahan-11تصاویر منتشر شده از اصفهان در مجله Skylife

.

dunyanin-yarisi-isfahan-4تصاویر منتشر شده از اصفهان در مجله Skylife

.

dunyanin-yarisi-isfahan-13تصاویر منتشر شده از اصفهان در مجله Skylife

.

dunyanin-yarisi-isfahan-8تصاویر منتشر شده از اصفهان در مجله Skylife

.

برای دیدن کامل مطلب منتشر شده درباره اصفهان در مجله Skylife، می توانید به سایت اینترنتی مجله به آدرس زیر مراجعه کنید:

Half the World Isfahan

همزمانی انتشار مطلب Half the World با رونمایی از شعار Widen Your World جالب نیست؟

.

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات