• Menu
  • Menu

تغییر چهره (Face off)!

فقط كافيست چند دقيقه در وب چرخي بزنيد تا متوجه تغییر چهره ایران در فضای بین المللی بشوید:
به سايت ياهو ميرويم، عكسي از خوشحالي تيم ملي فوتبال ايران را پس از صعود به جام جهاني برزيل ميبينيم كه در صفحه اول یاهو منتشر شده و صحبتهايي را از زبان مربي سرشناس تيم ملي، كارلوس كي روش بيان كرده و درباره شانس ايران درباره صعود به 16 تیم برتر جام جهاني صحبت كرده و آن را با “ماموریت غیر ممکن” مقایسه کرده!

Carlos Queirozخبر ایران در سایت یاهو

لینک خبر

.
ایمیلی که از سايت مرجع گردشگري دنيا “تريپ ادوايزر” آمده را باز می کنیم. پیشنهاد سفر به اصفهان را داده! با تعجب بر روی لینک کلیک میکنیم و به داخل سایت ميرويم، ميبينيم از كاربران خود سئوال پرسيده كه براي سفر بعدي خود به فلورانس در ايتاليا فكر ميكنيد يا اصفهان در ايران!!!؟

Trip Advisorپیشنهاد Trip Advisor برای سفر به اصفهان

.

به سايت يوتيوب ميرويم، فيلمي از گراهام، گردشگر انگليسي را ميبينيم كه به تمام كشورهاي دنيا سفر كرده و نام خود را در ركوردهاي گينس ثبت كرده و در مصاحبه خود پس از سفر، داستان پيرزني ايراني را نقل كرده كه چگونه به او محبت كرده و او در ميان تمام ٢٠١ كشور دنيا، “ايران” را دوستانه ترين كشور دنيا معرفي كرده!

Hospitalityگردشگر انگلیسی در تخت جمشید ایران

لینک ویدئو منتشر شده توسط گراهام حاوی یک ثانیه تصویر از 201 کشور دنیا

.

به سايت انگليسي “گاردين” سر ميزنيم، نظرسنجي را راجع به ايران شناسي ميبينيم كه در آن كلي سئوال راجع به توانمنديهاي علمي و جاذبه هاي ایران و چهره هاي سرشناس ملي ما مطرح كرده است! سدوالهایی که هیچ نکته رندانه و منفی در آنها گنجانده نشده و سئوالهایی واقعی درباره شناخت ایران است؛ ایران واقعی!

The Guardianنظرسنجی سایت گرادین درباره شناخت از ایران

لینک نظرسنجی

.

به نظرم آرام آرام ديدن نام ايران در سرتيتر اخبار رسانه هاي بين المللي دارد عادي مي شود. اخباري كه دیگر هيچ ربطي به تهديد برنامه هسته ايران ندارد. اخباري كه رنگ و بويي از چهره غير واقعي ايران ندارد. اخباري كه بوي صلح و دوستي و تمدن ايران را در جهان منتشر ميكند.
اين يك اتفاق نیست. همانطور که همه ما میدانیم، این تغییر فضا بر اثر تغییر خود ما در جهان اتفاق افتاده. من از آن چیزی که امروز برای ایران در حال وقوع است، بسیار خوشحالم؛ اما…

نمیدانم چگونه احساس تنفر و نارضایتی ام را نسبت به بی کفایتانی ابراز کنم که سالها ما را و ایران ما را در فضایی حبس کردند که جز تحقیر و تهدید درباره ایرانمان نشنیدیم…

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات