• Menu
  • Menu

روی پنهان سفر

شاید بیشترین واژه‌ای که بعضی از دوستانِ کمتر مطلع در مواجهه با من و راجع به سفرهای من به کار می‌برند، این باشد: خوش به حالت!

اغلب افراد بدون توجه به سختی‌هایی که بسیاری از اوقات در سفرها وجود دارد، صرفا به روی خوش ماجرا نگاه می‌کنند. البته سفر و در سفر بودن موهبتی است که همواره از بابت آن شکر خدای متعال را به جا می‌آورم، اما برای دوستانی که از سختی‌های سفرها بی‌اطلاعند، نکاتی را در این پست یادآور می‌شوم. بلکه این‌گونه مطمئن شوند که هرکه طاووس خواهد، جور هندوستان را صد البته می‌کشد…

 آمارهایی از سفر

امروز در آخرین ساعات از سفری هستم که 18 روز از آغاز آن می‌گذرد. مروری بر 18 شبی که در سفر پشت سر گذاشته‌ام می‌تواند قابل توجه باشد:

– از مجموع این 18 شب، 15 شب را در اقامتگاه و 3 شب را در مسیر گذرانده‌ام.

– از مجموع 15 شبی که در اقامتگاه گذرانده‌ام، 5 شب را در اتاق مستقل و 10 شب را در اتاق‌های مشترک با سایر مسافران گذرانده‌ام.

– در 10 شبی که در اتاق‌های مشترک با دیگران بوده‌ام، 2 شب را در تختی از یک اتاق 8 تخته، 1 شب را در تختی از یک اتاق 6 تخته، 3 شب را در تختی از یک اتاق 3 تخته و 4 شب را در تختی از اتاق‌هایی دو تخته گذرانده‌ام.

– از 3 شبی که در مسیر بوده‌ام، 2 شب را در اتوبوس و 1 شب را در هواپیما گذرانده‌ام.

– در مجموع این 18 شب، صرفا 4 شب سرویس بهداشتی مستقل در اتاق داشته‌ام و مابقی همه شبها از سرویس بهداشتی مشترک با دیگران استفاده کرده‌ام. (سرویس‌های بهداشتی اروپا به طور کل فاقد آب هستند).

– از حدود 53 ساعت پیش که آخرین اتاق خود را در سفر تحویل داده‌ام، تمام مدت تا این لحظه در راه و فاقد اقامتگاه بوده‌ام.

– در تمام این 18 روز طوری سفر کرده‌ام که کل سفرم شامل هزینه‌های اقامت، غذا، نوشیدنی (در گرمای بسیار شدید اروپا)، ورودی نمایشگاه‌ها و مکان‌های مورد بازدید، حمل و نقل شامل اتوبوس و قطار و ماشین و مترو، هزینه‌های ارتباطی نظیر موبایل و اینترنت و به طور کلی همه هزینه‌ای که در این سفر کرده‌ام رقمی در حدود 800 یورو بوده است. این یعنی آنکه متوسط هزینه اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل و ورودیه‌ها برای من روزی حدود 44 یورو بوده است.

– در طول این 18 روز، به 9 شهر مختلف سفر کرده‌ام و در آنها اقامت داشته و یا از آنها بازدید کرده‌ام.

– 9 شهری که به آنها سفر کرده‌ام، در 4 کشور مختلف بوده‌اند.

– در طول این مدت، 3 بار با هواپیما، 4 بار با اتوبوس، 2 بار با قطار و 1 بار با ماشن سواری بین شهرها و کشورها سفر کردم.

– گرمایی که در بعضی از شهرهای سفرم تجربه کردم بی سابقه بود. گرمایی که به شدت شبیه به گرمایی بندرعباس در تابستان‌ها بود.

– سرمایی که در بعضی از شهرها تجربه کردم، سرمایی پاییزی همراه با باران‌های بسیار شدید بود.

– تمام باری که در این سفر به همراه داشتم، بک چمدان کوچک داخل پروازی بود.

– در یکی از شهرهای اقامتم که با هجوم پشه‌ها مواجه بود، در ناحیه پا با بیش از 50 گزیدگی همراه با ورم و خارش جدی مواجه شدم.

– حداقل 2 سایز از لحاظ جسمی وزن کم کرده‌ام.

بسیار سفر باید

اما از همه این سختی‌ها که بگذریم (که واقعا بعضی از آنها عرصه را بر من به شدت تنگ کرد و خستگی مفرطی به همراه داشت)، خدا را از بابت داشتن این فرصت و به دست آوردن این تجربه‌ها شکر می‌گویم. بدون این سختی‌ها و این تجربه‌ها، من همان آدم 18 روز قبل باقی می‌ماندم و هیچ تجربه جدیدی کسب نمی‌کردم.

بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات